Armand Gaspard Remond

Söndag 15 februari 1789

Jag heter Armand Gaspard Remond och jobbar med jordbruk. Vintern har varit hård och många av våra boskap har avlidit. Min familj mår sämre och sämre för varje dag som går och om det inte blir en bra skörd i år så vet jag inte vad jag ska göra. Själv är jag 34 år och har en fru, Maria, och två barn. Claude som är 10 år och François som är 4 år. François är väldigt smal och klarar inte av att göra knappt något. Vi lever i en liten by strax utanför Paris. Vi delar den lilla maten som är kvar mellan alla i byn.

Jag skulle vilja flytta in till Paris och försörja mig som bagare men Maria har varit väldigt negativ till den idén. Om det blir ännu en kall sommar så kanske hon kommer att ändra sig. Jag bodde i Paris som liten men senare så bestämde sig min pappa att flytta ut på landet efter att hans affär började gå dåligt. Sen ärvde jag jordbruket när han inte orkade längre.

Published in: on november 22, 2010 at 7:41 f m  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://frrev.wordpress.com/2010/11/22/armand-gaspard-remond/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Det skulle vara väldigt interessant att få veta vilken by du bor i! 😀 😀


Lämna en kommentar